pátek 10. května 2013

předmaratonské dny - 19. týden

Tréninkový týden č. 19 (6. - 12. 5. 2013)

Maraton je tu. Událost, na kterou jsem se připravoval de facto od listopadu, konečně nastává. Report z tohoto týdne, který končí nedělním maratonem, jsem chtěl napsat před startem, abych popsal závěrečné přípravy, trénink a svoje pocity. Neubráním se asi trochu celkově shrnout svoji přípravu na královskou disciplínu atletiky. No a můj popis ze samotného běhu můžete čekat v neděli nebo v pondělí, podle toho, jak se k tomu dostanu..

Začnu pěkně od začátku. Před Plzeňským půlmaratonem loni v říjnu jsem o letošní účasti na maratonu docela silně uvažoval. Chtěl jsem si maraton zaběhnout. Nicméně nepříliš přesvědčivý výkon a únava mi daly silné proti-argumenty. A řekl jsem si, že to ještě odložím. Od listopadu jsem začal spolupracovat s trenérem (a i začal psát tenhle blog), začal jsem běhat, to co nikdy předtím a běžecká fazóna i sebevědomí mi šlo pomalinku nahoru. Tak po třech měsících usilovného tréninku jsem začal pociťovat zrychlení a hodně zlepšenou vytrvalost. Brzo jsem zjistil, že půlmaraton už zvládnu v pohodě. Tak jsem začal znovu pokukovat po maratónský výzvě. Nakonec jsem to odhodlání v sobě našel a přihlásil se.

To rozhodnutí ale přišlo až v únoru. Což si myslím, že nebylo úplně dobře. Mělo přijít dřív - právě někdy v listopadu. Do přípravy jsem totiž vstupoval s půlmaratonskými ambicemi. Takže jsem toho mohl naběhat víc - hlavně v té (velké) zimní objemové přípravě, kde cítím rezervy, protože jsem dlouhé kilometry honil až teď.

Od listopadu minulého roku mám naběháno přes 1400 kilometrů. Z toho letos více jak tisíc. Vychází to víc jak 200 kilometrů na měsíc, ale ty první dva měsíce jsem byl pod touto hranicí. Nejvíc jsem za měsíc nasázel v dubnu, a to 287 kilometrů. To mi přijde jako základ pro nějaký solidní výsledek. Ale myslím si, že i s menším počtem kilometrů se dá maraton uběhnout. Záleží na tom, jak dlouho a jak moc chce člověk na 42 kilometrech a 195 metrech trpět. :-D

Abych to shrnul. Víc už toho teď zpětně nenaběhám :-D. Rozhodně moje kilometráž není nic malého. Byly to poctivě braný kilometry, poctivý přístup. Věnoval jsem tomu hodně času. Hodně dřiny. Posilování v tělocvičně, pilování lepší techniky (a že tam je ještě rezervy :-D)...

Závěrečný týden před maratonem beru hodně volně. Ladím, takže piánko...

Pondělí běžecké volno, zato jsem se zúčastnil hodně zajímavý exkurse do hnědouhelného hlubinného dolu Centrum u Litvínova. Foto k prohlídnutí:


Úterý - volná desítka kolem Ejpovického jezera. Počkal jsem si až se přeženou všechny ty bouřky s přívalovejma deštěma a pak jsem se vydal propláchnout Trailrocy do megalouží. Bláto bylo pod vodou, takže pohoda. Cákající chladivá vodička na nožky super. Vyzkoušeny nový kratáky Craft z Vavrysu a výborný. Konečně mám kraťasy s dvěma kapsama, z toho jedna je na běžecký kalhoty fakt velká! Konečně to někoho napadlo.

Středa odpočinek a volno.

Čtvrtek - 9 kilometrů volně, ale s kopečkama. Ale jen na pohodu. Trochu jsem si rozjímal o maratonu, nabíral a čerpal energii ze sluníčka, z lesa, ze vzduchu... Pěkný. Nohy takový potuhlý a těžký. Takže zdá se, že je vše tak jak má být. Větší část trail, akorát před koncem asfalt - nechtělo se mi běžet metr od pole s řepkou.

No a pátek - volno. Přesun do Prahy, vyzvednutí startovního čísla, okouknutí bežeckého Expa.


Zítra (v sobotu) už jsem jen hodně volně a krátce vyklušu. Tak 4-5 km. Víc ne. A v neděli jdu na to. Držte mi palce!

Žádné komentáře:

Okomentovat